Vancouver

Helaas voor jullie geen zondags krant. Daar had alleen in gestaan dat we een goede reis hadden, op tijd vertrokken waren en dat we na de reis geen zin meer hadden om met het openbaar vervoer naar het hotel te gaan dus een taxi genomen hebben.

Het wordt deels toch nog een zondagkrant omdat dit verhaal geschreven wordt op zondag met de belevenissen van vandaag. Zoals te verwachten was het een lange dag en een korte nacht. Om 03.00 uur zagen we alle Canadese zenders al voorbij komen. Bijkomend voordeel is wel dat de Starbucks al om 05.30 uur open is en we dus al heel vroeg bij de verhuurder van de fietsen stonden en die gaat om 08.00 uur open.

We hebben met de fiets het Stanley Park bezocht. We hebben rond het park gefietst met aan de ene kant een mooi uitzicht over de skyline van Vancouver en de andere kant de oceaan. Het was nog lekke rustig omdat gelukkig niet iedereen last heeft van een jetlag. Het weer was niet zoals het voorspeld was. Het regende niet terwijl het weather canal ons toch anders voorspeld had. Naast vele bezienswaardigheden hebben we ook de zon nog gezien. Na en tocht van 12 km hebben we de fietsen weer terug gebracht en zijn we lopend verder de stad in gegaan.

Achteraf hadden we de fietsen beter langer kunnen houden want in het hotel aangekomen bleek dat we ook nog 9 km gelopen hebben.

Waren we gisterenavond al de stad in gelopen nu bij daglicht ziet het er toch anders uit. Dat komt niet alleen door het daglicht maar ook doordat en nu ineens een hele grote cruise boot de Oosterdam aan de kade lag En die hebben we gisterenavond echt niet over het hoofd gezien.

We zijn langs het water naar Canada place gelopen. Het was een komen en gaan van de watervliegtuigen. Ze hadden er zelfs een heel vliegveld voor aangelegd in de haven met midden in de haven een Texaco pomp.

Alle winkels zijn hier 7 dagen open en ook omdat het niet regende was het behoorlijk druk in de stad. Old Navi hebben wel al gevonden maar die heeft niet voor vulling van de koffer gezorgd. We weten nu ook waar Hollister is. Als morgen de bewolking nog steeds laag hangt en de top van Grouse mountain daar in zit zullen we Hollister met een bezoek vereren Daar zal ongetwijfeld meer te zien zijn dan op de top van Grouse Mountain. At wel wel gaan doen is een ritje met de waterbus. Wat dat is en waar naar toe dat is tekst voor het volgend verhaal.

Vancouver is een leuke stad met de sfeer van San Francisco. We komen net terug van de Griek die recht tegen over het hotel ligt. En dat is maar goed ook want het regent nu en we hebben al genoeg gelopen vandaag.

Zo de rug gaat plat, de voeten omhoog en de ogen dicht.

de Polsbroekers

Jaaa, daar is onze eerste ochtendkrant. Fijn dat de reis goed verlopen is. En dat ook de Canadese Piet Paulusma het weer niet altijd goed voorspeld. Nog fijne dagen in Vancouver en tot de volgende krant!

Angela en de mannen

Ha jetlaggers,

Zo te lezen hebben jullie Vancouver goed gezien! Per fiets en te voet. Gelukkig dat de gekochte poncho's in de koffer zijn blijven zitten! De sfeer van sfo kunnen wij ons nog goed herinneren. Nu geen zeeleeuwen maar watervliegtuigen. Hopelijk dat de grote berg morgen niet in de mist zit al is het alternatief ook niet slecht! Nog heel veel plezier en we lezen wel wat de volgende krant te zeggen heeft. Kus van ons

Anja en de rest.:-)

Hoi reizigers, jammer voor jullie dat Noah en Senna er niet bij zijn. Je zal nu zelf alle reisverhalen moeten schrijven. Vorig jaar moesten zij dat nog doen. Fijne tijd in Canada.