De Camper

We hebben hem, ons 9 meter vakantiehuis op wielen. Na een rit van 45 minuten werden we door de taxi chauffeur afgeleverd bij Cruise Canada. Een half uur te vroeg, maar wat deert dat we hebben tenslotte vakantie.

Voor ons was een ander echtpaar, die net als wij ,zou je zeggen, de camper op kwamen halen maar ook net als wij uit Nederland kwamen. Na ons kwam nog een echtpaar die daar ook aan voldeed. Echter die waren al 2 weken weg uit Nederland. Nu is dat op zich geen prestatie want ik weet dat er Nederlanders in Canada zijn die al jaren weg zijn uit Nederland.

Na wat gegevens uitgewisseld te hebben kregen we alleen op papier de camper. We moesten eerst een inburgerings cursus volgen in de vorm van een video. Deze hadden wij echter gisteren in één van de vele loze uren online bekeken. Daarom werden we gelijk toegelaten tot de camper.

Het echtpaar voor ons had inmiddels ook de cursus met goed gevolg afgelegd zodat we met z’n alleen naar onze campers mochten. Deze bleken naast elkaar te staan en ik zag de man al in de richting van onze camper lopen. IK heb hem dan ook teleur moeten stellen door hem duidelijk te maken dat ik een grotere had dan hij. IK zag zijn vrouw al kijken. Ik weet niet of dat nog goed komt tussen die twee de rest van de vakantie.

Van mijn redacteur heb ik de volgende tekst moeten toevoegen Noah zei mij ;Opa het maakt niets uit wie de grootste heeft we doen er alle twee het zelfde mee . . . , nl rijden in Canada.

Na de koffers in de camper geladen te hebben zijn we direct op pad gegaan om de rest van de camper gevuld te krijgen. Omdat ik een hele grote heb gaat dat een hele tijd duren en dat klopte ook. We zijn eerst naar de Walmart gereden voor de hardware. Een koffiezetter moest er komen en een goede koekenpan, Ook een broodrooster stond op het lijstje omdat de bakker hier net niet om de hoek zit. Vele boodschappen en 1 ½ uur later kwamen we weer buiten.

Omdat we nog wat ruimte in de camper overhadden konden er nog meer boodschappen gehaald worden. Deze zouden we gaan halen bij de Safeway. Daar zouden we gebruik kunnen maken van de klantenpas die korting geeft. We zijn en blijven tenslotte Hollanders. Maar ook omdat je korting ktijgt op de benzine. Bij $35 krijg je 5 cent per liter en voor elke $35 meer een cent extra. Na het doen van de boodschappen konden wij rekenen op 10 cent per liter korting. Reken maar uit hoeveel wij uitgegeven hebben aan boodschappen. Eigenlijk geldt de korting maar voor 100 liter brandstof, maar wij kregen over de volledige 153 liter 10 cent korting en nog weer eens een kortingsbon van $5,35 te gebruiken voor onze volgende aankoop bij de Safeway. Zou hou je nog eens klanten.

De slijter doet daar echter niet aan. In de supermarkt is geen druppel alcohol te kopen. Voor bier en de rest moet je naar de Liquor Store. Alcoholist zul in Canada niet gauw worden. Voor 12 flesjes bier mag je $26 aftikken. Een fles Bacardi van 1,4 ltr $36. Dat dan wel weer. Het was toen inmiddels fors gaan regen en 18.45 uur geworden.

Een half uur rijden scheidde ons nog van onze eerste campingplaats waar wij de laatste pull thru plaats inbeslag konden nemen. Gauw een broodje en de koffer s leeg maken.

Het is bij ons nu bijna 23.00 uur wij gaan naar bed en de meeste van jullie naar het werk of zijn daar al. Wat we morgen gaan doen moeten we nog bedenken. Wat het geworden is lezen jullie in ons volgende verhaal.