Victorie in Victoria

We hebben geluk. Natuurlijk wisten we dat allang. Want 4 weken lang door Canada trekken en mooie dingen zien, betekend dat je geluk hebt. Heel veel geluk. Maar nee, daar gaat het nu niet over.

Gisterenavond en vannacht zaten er geen wolken aan de hemel. Nee, het is ook niet wat u denkt. Klare hemel dus het wordt koud en kruipen ze dicht tegen elkaar. Nee dat geluk bedoel ik maar deels. Een klare hemel betekend geen wolken en geen wolken is geen regen. Dus zon. Zoveel, dat ik het bijna met hoofdletters zou schrijven. Maar ons geluk kon niet op vandaag. Had de vorige campingbaas gezegd dat we maar moesten kijken of er een plekje vrij was. Nou dat hebben we gedaan en hij ook. Ze hadden nog 1 plek met uitzicht op de skyline van Victoria. Wij gelijk geboekt en morgen kunnen we daar terecht voor 1 nacht. Maar dat maak niet uit want we wilden woensdag de boot nemen en terug gaan naar Vancouver.

Maar eerst de dag van vandaag nog. Het duurde enige tijd voordat we in Victoria city aan onze speurtocht door het centrum konden beginnen. Niet omdat het zover weg lag, nee omdat we een grote camper hebben. Zie je wel, hoor ik jullie denken. In andere steden hadden ze speciale parkeer plaatsen voor RV’s. Hier dus niet en op vele parkeerplaatsen stonden bordjes NO RV’S. Bij ééntje waar het bordje niet stond, stond wel een ander bord. $3,- per uur. Dat zou voor ons betekenen 6 x 3 maal 2 is een heleboel geld. We hebben namelijk 2 parkeerplaatsen nodig en daar moet je dan ook voor betalen. We hebben lang moeten rijden voordat we eindelijk en plek vonden waar we de camper konden parkeren. Maar goed trouwens dat we de camper bij ons hadden, want als we dat hele stuk hadden moeten lopen. Maar goed, op 10 minuten van het centrum een plek gevonden en via een mooie wandeling langs het water als eerste aangekomen bij Fisherman’s Warff. Gelijknamig aan die in San Francisco maar totaal anders. Deze ligt geheel op vlonders in het water. Een deel van de pieren zijn bestemd voor de vissers boten en een ander deel daar liggen alle mogelijke vormen van woonboten of eigenlijk bouwsels waarin mensen op het water wonen. De één nog gekker dan de ander maar bij elkaar een leuk gezicht. Andere vaste bewoners waren kennelijk 3 zeehonden. Deze worden kennelijk op een vaste plek gevoerd en daar bleven ze dan ook rond hangen. Lang genoeg om een aantal foto’s te kunnen maken

Zoals gedacht en reeds gezegd. Victoria is een hele leuke stad. Heeft een aantal mooie oude gebouwen en een relaxed centrum met ook een China Town. Daar zijn we door heen gereden, althans wij niet zelf maar de chauffeur met zijn hop on hop of bus. Deze hebben we genomen om iets meer van de stad te zien. Morgen als we op de andere camping staan gaan we met het taxi bootje terug en lopen we naar China Town. Dat taxi bootje is een belevenis op zich. Het zijn een groot aantal kleine bootjes die kris kras door de baai varen. Het lijken net een stel watervlooien. Morgen horen jullie of we hebben moeten krabben.

Met die bus zijn we ook terecht gekomen op Clover Point. Daar heb je een mooi uitzicht over de oceaan. We zijn daar tegen het einde van de middag naar toe gereden. Konden we mooi de zon, die de hele dag heerlijk geschenen heeft, ook weer onder zien gaan in de hoop dat hij morgen weer terug komt. Omdat we toch alles bij ons hadden op de parkeerplaats maar gelijk gegeten. Wel zo cool.

We hebben mooie foto’s kunnen maken vandaag van ook nog 2 otters die door de baai zwommen. Ik beloof niks maar mogelijk kunnen we ze gelijk plaatsen. Zien jullie gelijk wat voor stad het is en dat we erg mooi weer hadden.

De Polsbroekers

Gelukkig toch nog de zonnige zijde van het weer gezien. A Campsite with View, je ziet geduld loont. Het is weer erg leuk om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's te zien. Helaas, zowel voor jullie als voor ons, komt het einde in zicht.Nog een paar mooie dagen en tot het volgende verhaal.