Victoria

We zitten op een grote camping in Victoria. Niet omdat we dat willen, maar omdat de camping die we uit gekozen hadden vol zat. Deze camping lag bijna in het centrum van Victoria aan de haven. Met en taxibootje kon je vanaf de camping zo naar het centrum varen. Ja, als ik het zo lees, Niet gek dat de camping vol zit.

Gisteren werden we in Coombs gewekt door de regen. ’s Avonds hadden we 2 hertjes op bezoek en ook die waren nu weer present. Uiteindelijk werd het droog en éénmaal op weg naar Victoria trok de lucht t steeds verder open. We moesten weer langs Nanaimo en besloten daar te stoppen. Het was droog en we hadden het centrum nog niet gezien. In Nanaimo zagen we dat het 25 gr was en dat klopte ook wel. Die ochtend in spijkerbroek vertrokken en daar nu spijt van. Het vest ging al gauw uit en de rest van de wandeling langs de haven werd onder een prachtig zonnetje voort gezet. Dat bood perspectief voor de rest van de dag. Dat het daar niet bij bleef konden we toen nog niet weten. Volgens internet waren de vooruitzichten in Victoria goed. Dat was ook de reden dat we niet doorgereden waren naar Tofino maar onze zinnen gezet hadden op de zon in Victoria. In Nanaimo hebben in de haven Fish en Chips gegeten. Daar kom je niet onderuit als je in een havenstadje aan het wandelen bent. Kwam goed uit want het was tegen etenstijd en we hadden trek, dus beiden werden gecombineerd. Met een volle buik weer met frisse moed onderweg naar Victoria.

Helaas de rit naar Victoria was 175 km en lang genoeg om een paar forse buien op ons dak te krijgen. Dat was op dat moment niet zo erg want we hadden een dak boven ons hoofd en toch niets anders te doen dan te rijden naar Victoria.

Alleen daar aangekomen regende het nog steeds, of weer. In ieder geval was het weer gelijk ons humeur. Zoals reeds beschreven was de camping van onze voorkeur vol en moesten we dus uitwijken. De dame van de receptie kon ook niet beloven dat ze de komende dagen een plek had en als ze er al één had zou dat ook maar voor één nacht zijn. We moesten het maar proberen en dat gaan we ook doen. We zitten hier op een campground Fort Victoria genaamd en als je googeld dan zul zien wat wij nu zien. Vele vaste gasten en vlak bij Hwy 1, de Trans Canadian Highway. Niet echt een jofele plek maar je moet wat als de camping van je keuze vol is. Zeker als je weet dat de camping van onze keuze uitzicht biedt op de haven van Victoria en op de skyline van het centrum. Maar genoeg gezeurd hij is vol.

We zitten wel overal lekker dichtbij, een half uurtje van het centrum en de ferrie. Op het vaste land is het nog een half uurtje rijden naar de camping en vrijdag vanaf daar ook maar een half uurtje naar de verhuurder. Volgens Google maps hoeft de taxi chauffeur er maar een half uurtje over te doen om ons op het vliegveld te krijgen. Dus da’s mooi, overal lekker dichtbij. Nu nog een half uurtje vliegen. Nee, dat zou te mooi zijn.

Maar eerst nog Victoria bezoeken. Er zijn vele bezienswaardigheden in deze hoofdstad van British Columbia . Wat we bezocht hebben is de inhoud van ons volgend verhaal.