Vernon

Internet, dus weer een verslag van onze belevenissen. We waren gebleven in Vernon, maar daar zijn we inmiddels al weer weg. We zitten nu in Revelstoke, maar eerst de belevenissen van gisteren, voor jullie eergisteren. Wel ff bij de tijd blijven.

We waren al weer vroeg wakker. Maar pas om 06.00 uur deze keer. Op zich wel prettig want zo kon het dat wij al om 08.00 uur vertrokken naar Vernon. Dat alles onder een schitterend zonnetje. De weg naar Vernon gaat over de 97, via Penticton en Kelowna. Je rijdt de hele tijd langs het Okanagan meer met schitterende uitzichten over het meer en zijn omgeving. De hele weg is 4 baans en schiet lekker op. Net voor Kelowna kon je ook een weg volgen aan de andere kant van het meer. Dat duurt wel iets langer maar is nog mooier. Dat mooie klopt en qua tijd ook. Maar dat kwam omdat ze deze voor meer dan een uur afgesloten hadden ivm werkzaamheden. Om uit je vel te springen. Dat springen deze zij ook maar dan in de rotswand en daarom was hij voor een uur dicht. Wij hebben van de nood een deugt gemaakt en hebben in de rij auto’s gebruik gemaakt van de faciliteiten van ons rijdend huis. Eten en koffie bij de hand. Zo kwamen we de tijd snel door. Daarna weer snel door naar Vernon. Onderweg kwamen we een grote groep berggeiten tegen. Deze stonden naast de weg rustig te grazen. Normaal lopen ze over de weg en duurt het wel even voor je er weer langs kunt vertelde een Canadees ons. Maar omdat wij al lang genoeg stil hadden gestaan bleven zij langs de weg staan. Vernon naderde.

Een camping aan het water. Wij dachten dat dat het meer was waar de hele tijd langs hadden gereden, maar dit bleek een ander meer te zijn. Er zijn er daar meer van. Onder een lekker zonnetje en het genot van daar wat tijd doorgebracht.

We moesten kiezen tussen een plek aan het water zonder Wifi, of een plek met Wifi zonder uitzicht op het meer, maar wel met water en stroom. We hebben voor ons zelf gekozen, waardoor jullie nu 2 verhalen krijgen. Als het lukt volgen er ook nog foto’s. We hebben tenslotte vakantie.

Aan het begon van de avond begon het hard te waaien en te regenen. Maar dat was ’s morgens al weer weg en de zon scheen weer. Het schijnt een mooie dag te gaan worden. Maar daarover ons volgend verslag.