Voor een regenachtige zondagmorgen

We zijn vandaag eerder gestopt. Niet omdat het week end is of omdat we vakantie hebben, maar omdat we weten dat het nu al zondag is bij jullie. We hebben begrepen dat het weer niet zo goed is bij jullie. Dat is ook de reden waarom we eerder gestopt zijn vandaag. Het regent ook bij ons. Van de voorgenomen wandelingen is er op 2 na niets terecht gekomen.

De bedoeling was dat we vandaag door zouden rijden naar Yoho National Park. De campground daar heeft geen faciliteiten. Stroom moeten we halen uit de generator die onder de camper zit en internet kunnen we helemaal vergeten. Dat willen we jullie niet aandoen. Niets te lezen op een regenachtige zondagmorgen. We hebben zelfs een groot aantal foto’s aan het blog toegevoegd die laten zien wat we de afgelopen week gedaan hebben en hoe het leven met een camper is.

Mar eerst terug naar vanmorgen. We beginnen al aardig te wennen. Pas om 06.45 waren we eruit. Dat we pas om 08.45 uur vertrokken kwam doordat we ineens weer internet hadden en het bij jullie 9 uur later is. We konden dus met een gerust hart de telefoon over laten gaan. Gepland stond een redactie vergadering, maar de beide heren konden niet aan de telefoon komen, ze hadden iets anders op hun hoofd.

Vanuit Revelstoke zijn we richting Golden gereden. Net na Revelstoke stonden er 2 wandelingen op het programma. De stunck cabage trail en de giant ceder trail. Beide trails zijn een board walk trail. In normaal Nederlands: je loopt over houten planken. Bij de ene omdat je anders natte voeten krijgt en bij de ander om de ondergrond een beetje waterpas te krijgen. Beide wandelingen duurden ieder voor zich een half uurtje. De moeite waard dus. We hebben vervolgens het Revelstoke National Park verlaten en zijn op weg gegaan naar het volgende park Glacier National Park. Een park 16 km verder met prachtige uitzichten om de omliggende bergen. Die zullen er wel zijn maar wij hebben ze niet gezien. Het begon te regenen en de wolken kwamen steeds lager.

We hebben een aardig eind moeten klimmen naar Rogers Pas. Daar is het bezoekers centrum, dat wij met een bezoek wilden vereren. We zitten daar midden in het lawine gebied en ’s winters staat er een militaire eenheid paraat met 2 houwitsers om gecontroleerde lawines te veroorzaken.

Je zou op de pas de mooiste uitzichten moeten hebben maar de wolken zaten te laag om de toppen te kunnen zien. Helaas werkt het weer niet mee. Zo hebben we de afgelopen week al een aantal uitstappen moeten laten vallen. Deze zijn letterlijk in het water gevallen.

Maar niet getreurd volgens de weersverwachting, verwachten wij dat we in de loop van de komende week weer de zon gaan zien en de temperatuur tegen de 20 gr moet gaan worden. Terwijl ik dit schrijf komt er een bericht van Rob, die in de USA zit. Nu wij in Canada zijn, Rob in de USA, zit het overgrote deel van de Konijnen in het buitenland. Helaas moeders was het daardoor rustig op je verjaardag. Maar desalniettemin VAN HARTE GEFELICITEERD. IK had een Mountie voor je, maar hij wilde zijn hoed niet meenemen, dus heb ik hem maar laten gaan.

Omdat zowel Rob als ik internet hebben konden we elkaar bellen. Dat kan zonder internet ook maar als rechtgeaarde Hollander doen we het via Whats App. Dat is gratis en bel je in ieder geval niet voor niks, als er opgenomen wordt. Rob vertelde dat alles goed gaat en dat het daar nu rond de 30 gr is. Dat hebben wij ook als we de temperatuur van 3 dagen bij elkaar op tellen.

Het leven in de camper bevalt prima. Je hebt alles bij je de gehele dag. OP de camping aangekomen hoeft alleen de elektra en het water aangesloten e worden. De camper heeft een watertank maar als je een wateraansluiting hebt blijft je tank vol. Volle tanks moeten ook geleegd worden. We hebben 2 tanks. Voor de wc en eentje voor de douche en de gootstenen. Het legen gaat simpel. Een slang aansluiten, het uiteinde daarvan in een putje stoppen en eerst de klep van de wc openen. Daarna is het vuilwater aan de beurt. Op die manier wordt de slang weer schoon gespoeld. Wel zo fris want de slang moet weer in de camper opgeborgen worden voor de volgende lozing. In de camper hebben we voldoende ruimte. Een vast bed en 7 zitplaatsen, als we de bestuurders cabine niet meetellen.

Mochten dit aan de beide heren voorgelezen worden: we hebben ruimte genoeg maar jullie moeten zwemmen en naar school dus jullie kunnen niet blijven slapen. Waarom zouden jullie ook, je woont net in je nieuwe huis. Verder voor de goede orde, ik snap dat jullie willen hebben dat wij schrijven over SB, ijs, Mac D en BM, ijs, zwembad maar wij hebben ons huis bij ons en een hele grote vriezer. Alles zit daarin, ook jullie verhalen over SB, ijs, Mac D en BM, ijs maar niet het zwembad wat dat water zou ijs worden en dat hebben we al.

Terwijl ik dit schrijf staat via Nederland FM Sky radio op. Via de JBL box hebben we een mooi geluid en genieten we van de Nederlandse radio. Het is alleen vreemd om Arend Langenberg te horen zeggen: goede morgen dit is Sky radio met het nieuws van 4 uur. Nog even en we gaan slapen. Doe jullie dat ook maar, het is tenslotte bij jullie ook geen mooi weer en zondagmorgen.

Morgen ons volgende verhaal, fijne zondag.

Leen & Marja

We genieten van jullie verhalen,het doet ons denken aan ons avontuur in Nieuw Zeeland.
Gelukkig is het mooie weer in aantocht,dat maakt het allemaal nog mooier.
Campground Castricum is nat en uitgestorven maar vanaf woensdag breekt ook hier de zon door en hopen we op een Indian summer.
Warme groetjes.

moeders

Weer een geweldig oogverslag uit Canada. Het is erg leuk om te lezen en zodoende een beetje met jullie mee te reizen. Hartelijk dank voor jullie felicitaties + kaart via Greetz. Het was een gezellige dag met veel verrassingen en bijna iedereen was er. Alleen van mijn zevental zitten er vier in het buitenland! 2 permanent en 2 als globetrotters. Geniet ervan! Liefs en groetjes uit IJsselstein