Banff

Onze laatste belevenissen eindigde in Golden. We zijn inmiddels 2 dagen en een aantal km verder. Voordat jullie dit kunnen lezen zal er nog wel een dag voorbij gaan. We hebben geen internet dus gaan wij op aanraden van onze beide heren maar naar de Starbucks. Daar hebben ze internet en hele goede koffie. Maken we gelijk van de nood een deugd.

Maar allereerst een paar dagen terug. Vanuit Golden zijn we richting Banff gereden. PMdt het voor de Candezen een lang week end is zou de kans kunnen bestaan dat de campings vol zouden zijn. In het visitor centre van Field, een uurtje rijden vanaf Golden vertelden ze ons dat de campings in Banff gisteren niet vol waren. Tja daar hebben we vandaag wat aan, maar de Ranger maakte ons blij door te zeggen dat er waarschijnlijk een hele boel gereserveerde plaatsen vrij zouden zijn omdat de Candezen liever thuis bleven dan ik de regen op een camping te gaan staan. Wij vinden dat niet erg en daarbij staan wij met ons huis in de regen op de camping.

Wij vertrokken vanuit Golden met regen en ook in Field regende het nog steeds. Van de mooie uitzichten die er zouden moeten zijn volgens de brochures, ze zullen er best geweest zijn maar wij hebben ze niet gezien. Terwijl we er toch naar uitkeken.

Bij Field ligt Emerald lake, een meer met azuur blauw gekleurd water. Een must voor een ieder die in de buurt is. Nu waren wij dat dus besloten we, ondanks de regen, er naar toe te rijden. Aangekomen bij het meer regende het nog steeds dus hebben we in onze woning geschuild. Het was rond de middag dus hebben we ons te goed gedaan aan de gebakken eieren met spek. De luch was op en de regen stopte ook. We hebben een stukje langs het meer gelopen en weer vele foto’s gemaakt.

OP de weg naar het meer toe lag nog een andere bezienswaardigheid: Natural Bridge. Het hard stromende water had een gat geslagen in en rots en kolkte daarna vrolijk verder. In Amerika hadden we al eens Natural Bridges bezocht maar deze was vele malen spectaculairder dan zijn Amerikaanse evenbeelden.

De Canadian Highway 1, een van de belangrijkste Canadese autowegen, die ons van Golden naar Banff bracht wordt gevolgd door de Canadian Railway. We hebben vele treinen voorbij zijn komen en deze zijn echt kilometers lang. Omdat die treinen ook hoogtes moeten overwinnen hebben ze in de buurt van Field daar een oplossing voor gevonden. De trein moeten daar een flinke hoogte overwinnen en recht toe recht aan gaat ze niet lukken met het gewicht dat ze voort bewegen. Daarom hebben ze in de berg een spiraal gemaakt waardoor de trein door telkens bochten te draaien steeds aan hoogte wint. Het spectaculaire daarvan is dat je de voorzijde van de trein de tunnels uit ziet komen, terwijl vele meters lager het einde van de trein de tunnel nog in moet gaan. Maar dan moet er wel een trein zijn, want anders is er niets te zien. Wij hebben niets gezien. Voor degene die het zou willen zien zoek even op Youtube naar de Spiral Tunnels. Ongetwijfeld dat die erop staat.

Voordat de redacteuren gaan zeuren had dan even gewacht tot er wel een trein aan kwam. Het regende en behoorlijk ook.

We zijn daarom gauw terug gegaan naar de Camper die een eind verderop geparkeerd stond en zijn verder gereden naar Banff. Daar bleek dat de Ranger gelijk had en er vele plaatsen beschikbaar waren op de Campground . We zijn weer van alles voorzien, nouja bijna alles. Internet hebben we niet maar wel een SB waar we morgen dit verhaal aan het net zullen toevoegen, onder het genot van.

Leen en Marja

We genieten van jullie mooie verhalen,zelfs zo dat (wie weet) wij ooit ook die kant opwillen, al is het alleen maar om kampvuur te maken want daar is Marrie gek op.Hier is het momenteel herfst en staat op camp. Geversduin de boel er troosteloos bij. Hopelijk dat de herfstvakantie nog wat goed maakt.
Vlgs Leen wordt het eind volgende week beter weer,vast omdat jullie rond die tijd huiswaarts keren en nog wat kunnen nagenieten en nazomeren. Warme groeten, Leen en Marjz