goed humeur, het have werk

Een beetje humeurig zijn we aan de dag begonnen. Hadden we gehoopt op wat blauw aan de lucht, dat konden we dus vergeten. De Banff Gondola konden we dus ook vergeten. De wolken hingen laag en we wilden naar 2200 meter. Dat is hoger dan de wolken dus geen uitzicht. Dan maar de SB uit gekozen voor een ingelaste redactie vergadering. De beide redacteuren hadden het echter te druk met van alles. Ook konden we de redactrice nog spreken, die was goed te spreken over onze belevenissen. Na ons gelaafd te hebben aan de geneugten van de Starbucks met frisse moed op pad naar Vermillion lake. Dat leek ons wel wat nu we niet naar boven konden.

Net op weg naar het Lake zagen we ineens twee licht gekleurde dieren oversteken ter grote van een hond. Nog voordat we konden stoppen om ze op de foto te zetten waren ze alweer in de bosjes verdwenen. Toch maar gestopt en kennelijk had er één medelijden met ons. Met moeite hebben we er een foto van kunnen maken. Om jullie niet langer in spanning te laten het was een wolf. We hebben al begrepen dat als er een aantal auto’s langs de kant staan je ook moet stoppen want dan loopt er iets. Ook nu stonden vele auto’s aan de kant en ook een Ranger stopte. Die vroeg ons waarom we stilstonden en na hem de foto getoond te hebben bevestigde hij dat we een wolf gezien hadden. Wildlife - wij 0 -2.

Vermillion lake was mooi om te zien. Een watervlakte met op de achtergrond de bergen. Dat heeft weer vele foto’s opgeleverd. Maar een beetje blauwe lucht erbij zou wel prettig zijn. Daarom leek het ons wel wat om naar een volgend Lake te gaan. Lake Minnewanka aan de andere kant van Banff. Ook daar bijna weer het zelfde weer, maar nu met wat meer wind en af en toe wat druppels. Toch hebben we besloten naar het meer te lopen, maar meer ook niet. Ook hier een mooi beeld van het water met op de achtergrond de bergen. Omdat het inmiddels al rond het middaguur was hebben we lekker warm in de onze camper bood gegeten met uitzicht op net meer en de bergen daar achter.

Het wordt enigszins saai want ook onze volgende bestemming is een meer. Johnson lake. Hier eigenlijk het zelfde beeld, maar nu hebben we foto’s kunnen maken van een mooie rivier met, je raadt het al, de bergen op de achtergrond.

Gisteren hebben we het Fairmont Banff Springs Hotel bezocht. Nu wilden we het hotel gaan bekijken vanaf een view point dus zijn we terug gereden naar Banff. Het weer Nu het htel vanaf de andere kan bekeken en het ziet er echt indrukwekkend uit. Daar vlak bij lagen de Bow Falls en daar zijn we ook nog gaan kijken. Een mooie stroom versnelling in de Bow River, die weer aardig wat ruimte ingenomen heeft op het geheugen kaartje.

Omdat we toch dicht bij de Banff Gondola waren zijn we er naar toe gereden. De wolken hingen inmiddels niet meer zo laag zodat we besloten hebben naar boven te gaan om daar van het uitzicht te gaan genieten. Voordat jullie gaan zeggen die foto’s willen we zien, helaas we zijn niet naar boven gegaan. Niet omdat ineens de wolken naar beneden kwamen, maar omdat het eigenlijk geen zin meer had om naar boven te gaan. Wij waren er om 15.30 uur en om 16.30 uur zou de laatste gondel weer naar beneden gaan. Wetende dat het maken van foto’s vele malen langer zou gaan duren hebben we de gok niet genomen de laatste gondel te missen. We zijn met beide benen op de grond blijven staan.

Daarom maar een leuke boodschap gedaan, Wat dat verklappen we niet, de beide heren en mogelijk ook de dame lezen of luisteren mee en dan weten ze gelijk dat we ze een kaart gestuurd hebben en dan is de verrassing eraf. Dusch oudersch neemt uwen verantwoording en onthoudt uwen kindersch dit nieuwsch. Zijn wel benieuwd wat er eerder is, wij of de kaarten.

’s Avonds de planning door genomen. Ook al heb je vakantie, gepland moet er worden. Op de planning stond de vraag blijven we hier in de hoop dat het weer beter wordt en we naar boven gaan of rijden we volgens planning door naar Lake Louise. Het laatste is het geworden. We gaan via de Bow Valley Parkway, de 60 km naar Lake Louise rijden. Kort stukje zul je zeggen, maar er zijn zoveel dingen te bekijken dat het niet de afstand is die tijd kost.

Hoelang we er over gedaan hebben, lees ons volgend verslag.

O ja, jullie hebben al gemerkt dat we veel tijd kwijt zijn aan het maken van foto’s. Het naderhand bekijken, rubriceren en publiceren kost nog meer tijd. Dat is ook de reden dat we nog geen foto’s hebben kunne plaatsen. Maar wees gerust ze komen echt wel.

Angela

Goh ik heb een deja vu..... Route van Zion naar bryce een paar jaar geleden.... Korte afstand lange reistijd.... Ook nu weer veel foto's! Dat wordt vakantie nemen om het boek in elkaar te zetten! We zijn wel heel benieuwd! Gelukkig hebben jullie de bevestiging van de ranger gekregen over het gespotte wildlife. Ik ben nog steeds van mening dat wij ook een beer hebben gezien op de sb12 haha. Hopelijk blijven jullie op voorsprong voor wat betreft het wildlife! Ennuh we willen meer(en)