Lake Louise

Lake Louise.

Echter eerst even een mededeling van huishoudelijke aard. Onze redacteuren hebben ons laten weten dat we veel letters op papier zetten, maar dat deze niet altijd in de juiste volgorde staan. Ook ontbreken er soms een aantal. Ze konden er af en toe geen touw meer aan vast knopen. Ik heb de redacteuren fijntjes uitgelegd, dat het juist het werk van een redacteur is om taal fouten en andere ongein eruit te halen. Het is veel werk en ik ben nog maar oudste kleuter, was het excuus. Bij dezen aanvaard en ik ga vanaf nu de spellingscontrole gebruiken.

De Bow Valley Parkway is een schitterende weg van Banff naar Lake Louise. Onze eerste stop was bij de Johnston Falls. Maar goed dat we vroeg vertrokken waren, er was nog ruimte genoeg voor onze woning van 9 meter. Bij terugkomst niet meer, maar ja hij stond er al. We hebben vele parkeerplaats zoekende automobilisten voorbij zien komen, terwijl wij, goed zichtbaar in de camper koffie zaten te drinken. Aan hun gezichten kon je zien dat zij ook beide wilden hebben. De parkeerplaats en koffie,

Maar eerst nog de Falls. Druk bezocht. Een geasfalteerd pad leidt zowel naar de lower als de upper falls. De één is een half uur lopen, de ander één uur enkele reis. Wij zijn 2 uur weg geweest. Omdat een foto meer zegt dan woorden zullen we ze zo snel mogelijk plaatsen. Daar zullen jullie even geduld mee moeten hebben want internet hebben we niet en een Starbucks ook niet. Gelukkig kunnen we wel koffie zetten in de camper. Zowel de upper als de lower waren leuk om te zien maar we verwachten dat we nog spectaculairdere watervallen zullen tegenkomen. Dat als we de brochures mogen geloven. Zo heren redacteuren, dat waren een aantal moeilijke woorden die ik zonder fouten aan het papier heb weten toe te vertrouwen, dus heb vertrouwen in mij. Ik kan het heus wel en anders doe je het toch lekker zelf Dat je het kunt heb je wel bewezen met je verhalen in Amerika en toen was je nog geen oudste kleuter. Je zat zelfs nog niet op school.

Een aantal kilometers voor Lake Louise vonden we een schitterende picknick plaats. Vele tafels met elk een eigen BBQ. IN het midden van het terrein nog een gemetselde openhaard. Die hadden we niet nodig. De wolken hadden zich enigszins verspreid waardoor we in het zonnetje van ons brood konden genieten. Wel moest er één van ons de wacht houden. We zaten en aten midden in de natuur en ken je dat liedje van die 2 beren. Het mag dan wel een wonder zijn maar dat wilden wij niet laten gebeuren.

Omdat we geen enkele camping besproken hebben is het altijd maar de vraag of ze plaats hebben voor ons. Het is dan wel geen seizoen meer, maar Lake Louise is net zo toeristisch als Banff. We hebben dus eerst de camping bezocht en zij hebben nog een plaats voor ons. Na deze bekeken te hebben zijn we naar het Lake Louise gereden. Dat is een attractie van ongekende aard, als ik het vanuit de brochure goed vertaald heb. Aan de over volle parkeerplaatsen te merken, waren er meer die dat wilden mee maken. Dat is ook de reden dat we morgen bijtijds weg gaan en eerst het Lake bezoeken, Daarna hebben we voldoende tijd om de Gondola te gaan gebruiken. Ja u leest het goed we gaan ons vakantie plezier op een hoger niveau brengen. Volgens de weersverwachting schijnt morgen de zon en wordt het boven de 20 graden. Dat betekend wel dat we een extra nacht in Lake Louise blijven en pas overmorgen doorrijden naar Jasper. Maakt het uit als we 25 september maar terug zijn in Vancouver. Dat zou moeten lukken. Het ligt maar 825 km hier vandaan. Maar ja, wij hebben van Vancouver tot aan Lake Louise er al ruim 1300 km over gedaan.

Op weg naar Banff hadden wij op de Highway 1 de afslag naar Moraine Lake al gezien, maar dat stond toch nog niet op ons programma. Nu wel. Het lake ligt aan de voet van een aantal hoge bergen, dus wederom een waterpartij met de bergen als achtergrond. Helaas voor ons zaten deze in nevelen gehuld en wij in onze regenjas. Toch hebben we er 2 uur doorgebracht omdat het tussen de regenbuien door, af en toe droog werd.

Wat we morgen gaan doe weten jullie al. Hoe het geweest is nog niet. Dat komt in een volgend verhaal, maar met het gemis van internet zullen deze wel tegelijkertijd komen.