Onze opa en oma hebben vakantie

Onze opa en oma zijn op vakantie. Daarom schijven wij nu dit verhaal, want ze hebben vakantie. Wat we nu schrijven heeft opa ons allemaal verteld en wij hebben het opgeschreven. Heeft hij ook een dag rust. Ze hebben tenslotte vakantie.

Ze zijn ver weg, helemaal in Canada. We hadden gerust mee gekund want ze hebben plaats zat. Het is alleen dat ik naar school moet. Ik denk dat ik van deze reis meer geleerd zou hebben dan van alle aardrijkskunde lessen bij elkaar. En dat heb ik nog geeneens. Aardrijkskunde heb ik helemaal niet nodig want ik ben al overal geweest. Nederland ken ik al, Nieuwegein, Utrecht, Scheveningen, Castricum da’s al aardig wat. Daarnaast ben ik al in Duitsland, België, Oostenrijk, Italie en misschien ook Frankrijk geweest, maar dat weet ik niet zeker. Waar ik wel al geweest ben, Egypte en natuurlijk Amerika. Daar al een paar keer. Dus vertel mij wat van aardrijkskunde.

Maar niets meer over mij. Opa en oma hebben een hele grote camper. Net zo groot als een bus. Opa kan daar heel goed mee rijden. Oma doet dat niet. Hij is te groot vind ze. Maar ook op kleine dingen , zoals een BMW, rijdt oma niet. Dus maar goed dat opa rijdt want anders kwamen ze nergens en zouden ze nooit zoveel hebben kunnen zien. Ze hebben al 1300 km gereden en ze zijn pas een week weg.

Vancouver is een echte stad maar een paar km verderop is het al gelijk mooier. Ook hier is het net Amerika. Binnen een paar km zit je al in een ander gebied. Van een warme woestijn bij Osoyoos, naar het meer bij Vernon. Bij Revelstoke beginnen de heuvels en daarna komen de bergen bij Banff Er is veel water in Canada. Snel stromende rivieren en stille bergbeekjes. Om van alle meren nog maar te zwijgen. Met name Lake Louise is een trekpleister Hele busladingen komen daaraan en het lijkt net de Kalverstraat wel. O ja, was ik bijna vergeten, Amsterdam ken ik ook.

Heel veel Chinezen en Japanners zijn daar, die gauw en foto maken en dan weer weg zijn. Gelukkig maar want ze staan altijd in de weg als je een foto wil maken. Je moet dus heel vroeg zijn wil je ze niet op de foto hebben. Opa vertelde dat ze al 2 maal de wekker gezet hebben om ze te kunnen ontlopen maar ook om een parkeerplaats te hebben, Het is toch wel een groot gevaarte die camper. Hij heeft 2 parkeerplaatsen nodig, zei opa.

Ze zijn ook met de gondelbaan naar boven gegaan. Er was een aanbieding. Voor 15 doller meer mocht je ook eten boven. Dat hebben ze dus gedaan. Maar de gondel ging niet helemaal naar boven. Hij stopte halverwege. Da’s nou jammer als je denkt dat je vandaag je top bereikt. Maar niet getreurd. Het uitzicht was mooi en het eten op het terras ook. Ze konden lekker buiten eten want het zonnetje scheen, Opa had een burger en oma een biefstuk. Dat lust Senna ook graag. Dus oma zet alsjeblieft een foto op het net. Kunnen we zien wat voor lekkers je had.

Morgen gaan ze het ijs op en blijven ze nog 2 dagen in de bergen. Dan zijn ze op de helft want de verdere reis gaat naar de zee toe. Ze moeten ook nog varen. Maar dat duurt nog een week. Niet dat varen maar de reis er naar toe.

Denk dat opa nu wel uitgerust is en dat hij zelf het volgende verhaal kan schrijven. Hoewel ik hoop dat hij, in de tijd dat ik dit geschreven heb, wat foto’s uitgezocht heeft. Een foto zegt meer dan ik kan schrijven. He opa, over schrijven gesproken. Zonder fouten he.

Nu wil ik, want jij hebt al heel lang op de computer gezeten en gisteren ook al op de Ipad van papa. Noah kan al goed schrijven maar ik kan dat ook. Niet zonder fouten want ik zit nog niet op school. IK weet niks meer te vertelen want Noah heeft al alles opgeschreven Wel vertelde opa dat hij al beren gezien heeft, dat het is avonds bere donker is en in de camper bere gezellig. Nu weet ik het niet meer. Doei

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!