Ice Field Parkway

Het vorige verslag is geschreven door Noah en Senna. Dat is maar goed ook want het enige wat wij over die dag te vertellen hadden we naar Lake Louise en de kabelbaan geweest zijn. Gelukkig hebben de jongens er een langer verhaal van kunnen maken.

We zijn al weer een paar dagen verder en hebben nu internet bij Tim Hortons. Jullie krijgen 3 verhalen en foto series tegelijk. Komt goed uit want het is toch week end. Vanaf donderdag hebben we goed weer. Vrijdag was het uitstekend en de dag van vandaag is ook met een blauwe hemel en een stralende zon begonnen.

Gisteren zijn van Lake Louise naar Jasper gereden via de Ice Field Parkway. Daar is zoveel te zien dat je moet wel vroeg vertrekken want anders kom je laat aan. Onderweg zijn we een groot aantal malen gestopt. We zouden kunnen gaan omschrijven wat we gezien hebben, maar dat staat het hele verhaal vol lyrische omschrijvingen hoe mooi het hier wel is. Dan doen we dus niet. Wat we wel doen is jullie laten mee genieten door een klein aantal foto’s te plaatsen. Zouden we alle mooie foto’s neer moeten zetten dan hebben we te weinig ruimte en thuis niets meer te laten zien.

We vertrokken vanmorgen bijtijds om 08.00 uur waren we al op weg en nog geen 10 minuten later stonden we alweer stil. De eerste foto’s moesten gemaakt worden en daar werden wij stil van. Als dit het begin is wat moet de rest van de dag dan worden. We hebben ontzettend veel geluk. Dat weten we. De mooiste dag van de week op de mooiste weg van Canada met echt de mooiste uitzichten. 250 km hebben we gereden vandaag en hebben daar 11 uur over gedaan. De maximum snelheid was 90 km/uur, dus reken maar uit hoeveel tijd we aan het maken van foto’s besteed hebben. Maar dat was het dubbel en dwars waard.

Halverwege zijn we gestopt bij het Ice Field Centre. Daar ga je met een snow mobile de gletscher op. Een ervaring op zich. Maar ik heb al te veel verteld. Bekijk de foto’s en geniet met ons mee. Alleen al wat we vandaag gezien en gedaan hebben maken deze vakantie al onvergetelijk.

de Polsbroekers

We moesten er even op wachten maar: er is maar 1 woord voor al het moois waar jullie ons deelgenoot van maken. WAUW!!!!!!!! Op z'n canadees AMAZING !!!!!!! Echt geweldig, wat kan natuur toch mooi en overweldigend zijn en dat jullie ons dat laten zien is top. Nog veel veilige kilometers in jullie huis op wielen. En tot het volgende verhaal.