Terug naar de kust

U heeft even niets van ons gehoord. Niet omdat we geen internet hadden, maar omdat we nog stil waren van alle indrukken die we opgedaan hadden.

We hebben inmiddels de bergen verlaten en zijn weer een uur terug in de tijd. Niet om jullie voor het hoofd te stoten, wij hebben sinds vorige week al ontzettend mooi weer. Dat is natuurlijk prettig voor ons, maar het belangrijkste is toch wel dat het mooiere foto’s oplevert dan met een grijze lucht.

Finland is het land van de 1000 meren, maar Canada komt op een goede 2e plaats. Bijna elke dag rijden we wel langs een rivier. Deze stromen van hoog naar laag en omdat we regelmatig heel hoog zitten en we ook weer diep gaan, kunt u nagaan hoe snel die rivieren stromen .

We zitten nu in Clearwater, begrijpelijk na de uitleg over de rivieren, maar we zitten hier als laaglanders, in het gebergte aan Dutch Lake. We kijken vanuit de camper zo op het meer. Bijna elke campground heeft een fire place. Bij de meesten kun je voor $8 hout kopen, maar in bijv Jasper kon je het gewoon pakken. Gisteren moest het er dan toch van komen. Dat kwam eigenlijk door de buurman. Ook een Hollander aan Dutch Lake. Die was al een kwartier bezig een stapeltje hout brandend te krijgen en ja toen ik het niet nalaten. Als geoefende open haard aansteker weet je dat je klein moet beginnen, of veel aanmaakblokjes moet gebruiken. Laten we deze laatste nou net niet in de koffer gestopt hebben. Dan maar een grote berg met droge naalden van een dennenboom of dennenbomen, lucifer erbij en je hebt binnen 1 minuut een vuurtje van ongekende omvang. Ook deze keer weer keek de buurvrouw jaloers en zei tegen haar man: kijk de buurman heeft wel een grote. Die opmerking had ik deze vakantie al eerder gehoord.

We zijn al over de helft van de vakantie en hebben ruim 2000 km gereden. We hebben de camper gehuurd met een ongelimiteerd aantal k m. Daar zouden we graag gebruik van willen maken, want Canada is echt een schitterend land. Het is jammer dat de verhuurder de camper op 25 september weer terug wil hebben.

De afgelopen dagen hebben we meerdere watervallen gezien en een aantal meren bezocht. Een daarvan met een boot. In Bleu River hebben wen een River Safari geboekt. Je wordt dan in de boot genomen, sorry in een boot meegenomen, een meer op. Alleen dat al is schitterend, maar de bergen er om heen maken het nog mooier. Als je dan nog op berenjacht gaat kan het niet meer stuk. We hebben een zwarte beer geschoten aan de rand van het meer die op zoek was naar eten en dat kennelijk ook vond. Hij bleef geruime tijd aan de kant van het water staan. Dat hebben we een groot aantal malen digitaal vastgelegd.

We zijn nu op weg naar de kust en komen daar over 2 dagen aan. Volgens onze reisgids is met name het laatste stuk van deze reis ontzettend mooi. Kijken of ze gelijk hebben. Gaan nu alles in de camper schok vast opbergen. De verhuurder heeft ons stenen borden en kopjes meegegeven en die willen we, net als de camper, weer heel aan hem terug geven.

Tot de volgende.