Ter zee

Ter zee.

Zoals jullie al hadden gelezen hebben we gisteren aardig wat regen tot ons moeten nemen. Pas later op de dag werd het even droog, maar eenmaal op de camping kwam het met veel enthousiasme terug . Tijd voor ons om de boeken ter hand te nemen, internet activeren en naar Sky radio luisteren.

Vanmorgen was het net als thuis. We hadden de wekker gezet omdat we bijtijds weg wilden gaan om een vroege boot te kunnen halen. Het eerste hebben we gered. Ruim op tijd zelfs. Want, zoals ik al schreef, net zo als thuis. De wekker zetten en dan een half uur voor aflopen wakker worden en zijn. Maar vooruit dan maar onder de douche. Niet thuis maar op de camping. Dit is één van de weinige campings waar hygiëne in de prijs inbegrepen is. Mag ook wel voor die $60 per nacht. De andere campings zijn half zo duur maar betaal je soms een $1 per 5 minuten warm water. Als je dan maar 0,50 cent hebt weet je hoelang ik onder het koude water gestaan heb. Niet omdat ik een Hollander ben, maar alleen omdat ik geen dollars had. Ja, op mijn credit card, maar daar had de douche geen boodschap aan.

We vertrokken onder een dreigende hemel en halverwege de rit vonden de wolken het genoeg. Ze lieten alles los. En dat terwijl wij van plan waren onderweg nog wat te gaan lopen en bekijken. Dat hebben we dus niet kunnen doen. Hoezo opa, zullen de beide heren vragen, je kunt toch ook in de regen lopen. Doen wij ook: laarzen aan, het liefst geen jassen aan, en heerlijk door de plassen lopen. Klopt zou ik ook kunnen maar oma is erbij en mijn moeder leest ook mee en dan krijg ik, naast natte voeten, later ook nog eens op mijn donder. Nee dank jullie wel. Dan maar lekker droog in de camper, Dat kwam ook omdat we over een schitterende weg reden. Aan de ene kat de bergen aan de andere kant het water. De weg heette niet voor niets de See to Sky way. Er was een heleboel te seen.

Om 09.58 uur waren bij de terminal van de veerboot in Horsoe Bay. De boot zou vertrekken om 10.40 uur en je wordt geacht een uur van te voren aanwezig te zijn. Beide tijden deden ons al het ergste vermoeden, maar tot en half uur voor afvaart zouden de tickets verkocht worden. Wij hadden ons kaartje om 10.10 uur. We moesten ons opstellen in rij 6 omdat we een oversized vehicle hadden. Althans dat stond op ons kaartje. Ja dat we een grote hebben weet ik, Dat had ik al een paar maal gehoord, maar omdat nu gelijk op het kaartje te zetten. De caissière zei al dat de boot aardig vol was en wij voelden hem toen al aankomen, u ook? In rij 6 reden we alle auto’s in rij 5 voorbij en dat gaf moed. Die hadden wij tenslotte achter ons gelaten. Vol goede moed sloten we aan in rij 6 en geduldig wachten we af tot we aan boord konden. Rij 6 liep gestadig leeg, maar een paar campers voor ons werd rij 6 stil gezet. Rij 5 was aan de beurt en alle auto’s die wij voorbij gereden waren gingen voor. Toen mocht rij 6 weer en wij zagen de overtocht steeds dichterbij komen. Totdat wij vooraan stonden en rij 5 weer aan de beurt was. Die liep leeg en de boot vol. Daar ging de boot van 10.40 uur en wij konden wachten op de boot van 12.50 uur. Het navrante was dat wij onderweg een aantal auto’s achter ons voor hadden laten gaan. Je mag namelijk op bijna alle buiten wegen van Canada 100 km/uur rijden, Dat haalt onze camper ook maar dan vliegt de omgeving aan je voorbij en wij willen ook nog wat zien. Dus stop je af en toe en laat je het verkeer achter je voorbij gaan. Ook 2 campers zaten daarbij en die zaten wel op de boot. Een stop van 30 seconden kost je ruim 2 uur.

Maar niet getreurd koffie en thee gezet en de tijd uit gezeten. Wel als eerste in de rij, dat dan weer wel. Uiteindelijk wam de boot en konden wij de overtocht aanvaarden of, beter gezegd aanvaren. De toch duurde 1 uur en 50 minuten. Jammer was dat het ernstig bewolkt was en dus alles grijs was en voor de afwisseling was de regen ook nog present. Tot halverwege de overtocht. Toen moest het kennelijk terug naar het vaste land. Hier op het eiland is het (nog) droog.

Vanaf de boot was het maar 15 minuten rijden naar de camping. Deze ligt aan de oceaan en we hebben dan ook een plek genaamd ocean vieuw. Daar blijven we één nacht en rijden door naar Tofino, Daar ligt een mooi park waar we zeker gaan wandelen, Maar we hebben al gemerkt wat is zeker tijdens deze vakantie. We hebben nog een dag over in ons reisschema. Wanneer we die opnemen weten we nog niet. Mogelijk dat we hem koppelen aan Victoria want dat schijnt een hele mooie stad te zijn. We zien wel.

Voor ons is het nog vrijdag, maar voor jullie is het wekend al begonnen. Fijn weekend. We kijken niet vooruit want dan zouden we tot de conclusie moeten komen, dat volgende week om deze tijd we in het vliegtuig zitten en daar moeten we nog niet aan denken. Liever de gedachte dat we nog een week vakantie hebben. Maar om de beide heren en de dame weer te zien, is ook een fijn idee. Jongens, nog een week , dan zijn we er weer. No party time meer, opa en oma zijn er weer.

Yeh, party.