4 weken Canada

Vandaag onze, voor het gevoel, laatste vakantiedag beleefd. We werden met bekende geluiden gewekt. Het zachtjes tikken van de regen tegen het zolderraam en het luide getoeter van de treinen. We waren weer teug in de grote stad. Hoewel, ook in de kleinere steden en gehuchten hoor je het luide getoeter van de treinen. Daarbij is het ons opgevallen dat veel campings vlak naast de spoorlijn liggen. Kennelijk wil niemand die stukken land hebben en een aantal gekke toeristen raak je er altijd wel op kwijt. Als je het goed aanpakt betalen ze er nog voor ook .

Maar voorruit, terug naar de dag van vandaag. De was was al gedaan, het schoonmaken doen we op het laatste moment en de koffers zijn nog niet gepakt. Dus dan maar op naar het winkel centrum. Daar zit onze huisleverancier en die heeft beter internet dan wij hier op de camping. Over de koffie wil ik geen ruzie maken want, zoals gezegd, we hebben een koffie zet apparaat gekocht en zetten dus zelf koffie. Nou nee, wij vullen hem en zetten het knopje om. Maar de kwaliteit is niet slecht en daarover kun je gerust naar huis schrijven en dat heb ik bij deze gedaan.

Het was een behoorlijk groot winkel centrum want de Walmart en de Safeway zaten in het zelfde centrum. Bij de Safeway nog lekkere Sushi gekocht voor de tussen de middag. Omdat het al 12.40 uur was ze dus maar gelijk opgegeten. Na nog wat geslenterd te hebben weer terug gelopen naar de camping. Een tochtje van een klein half uur. Onderweg begonnen de wolken al voorzichtig wat los te laten. Net voordat we de deur van de camper wilden open lieten de wolken alle schroom varen en kwam het met bakken uit de hemel.

Het is hier nu 17,45 uur, dus bij jullie 02.45 uur. De koffers zijn gepakt. Ze lagen op de bedden boven de cabine en liggen nu achterop ons bed. Dat is makkelijker om de spullen in te doen want daarboven is het een hele klim. We hebben die 2 slaapplaatsen, wat bedden wil ik ze niet noemen, niet gebruikt. Ja alleen als opslag zodat de koffers niet in de weg lagen. Maar voorruit we hebben nu de koffers gepakt en die staan klaar voor morgen.

Terug kijkend op onze vakantie zou ik hele verhalen kunnen schrijven over wat we allemaal gezien en gedaan hebben. Dat doe ik niet, want dan zou ik bijna elke avond achter de computer moeten gaan zitten. De gebeurtenissen van die dag moeten gaan beschrijven. Alle foto’s uitzoeken en bewaren op de harde schijf. Daar ga ik dus niet aan beginnen. Dat kost zoveel tijd, daarbij we hebben vakantie en ben ik niet goed in het onder woorden brengen van mijn belevenissen.

Daarom heel snel punts gewijs onze belevenissen van de afgelopen 4 weken.

Na 4 weken Canada hebben we:

- ruim 3400 km gereden,

- heel veel mooie dingen gezien,

- veel foto’s gemaakt,

- geen outlets bezocht ,

- dus geen koffers bij hoeven kopen

- daarom geen angst voor de douane

- gewoon kunnen melden dat we om 11.00 uur landen

- voor de eerste keer met een camper gereisd

- een ervaring opgedaan om nooit te vergeten

- zeker besloten nog eens terug te gaan

- zin om jullie allen weer te zien en te spreken

Tot dan.

Noah & Senna

He Opa en Oma,

Allereerst complimenten aan opa voor het schrijven van de verhalen. Je hebt het goed gedaan want we hebben niet zo vaak hoeven ingrijpen. Ook de complimenten voor oma voor het zetten van de lekkere koffie voor opa tijdens het schrijven. Het heeft kennelijk goed gewerkt! Moeilijke woorden allemaal he....dat kan ook want we zitten nu samen op school en dan leer je een heleboel.
Over jullie vakantie kunnen wij ook puntsgewijs de opmerkingen plaatsen:
- goed geschreven;
- veel foto's gezien
- die zeggen meer dan opa geschreven heeft;
- beregoede beesten gezien (op de foto's dan)
- jammer van de outlet
- om 11.00 uur landen jullie, mama volgt hem al in de schipholapp
- de douane zeker geen problemen zal hebben dat jullie terug zijn;
- wij die problemen ook niet hebben;
wij het zonnetje voor jullie hebben besteld;
- ow ja en tijdens jullie vakantie het hele huis leeggehaald hebben!
We willen graag alle foto's zien! Kunnen we tenminste laat naar bed.
Tot morgen! We zijn blij dat jullie dan weer thuis zijn!

ingrid

Hey grote broer
Was echt leuk om je verhalen te lezen
Goeie vlucht en tot snel
Dikke kus en knuffel

de Polsbroekers

Spijtig dat jullie verhalen nu voorbij zijn. Wij vonden het weer geweldig om jullie belevenissen te lezen en de schitterende foto's te zien. Maar deze weken waren uiteraard de beknopte versie van het geheel. Dus heel graag horen en zien wij een keer de volledige versie van jullie vakantie in Canada.
Goede reis en tot snel!

Ria

Terwijl ik dit laatste verslag lees komen de vliegtuigen laag over en denk dat jullie weer in t,land zijn! Bedankt voor alle verhalen en tot gauw!